تزریق پرکننده های پوستی یا فیلرها (Dermal Fillers)

تزریق پرکننده های پوستی، تزریق فیلرها، Dermal Fillers،

تزریق پرکننده های پوستی یا فیلرها (Dermal Fillers)

پرکننده های پوستی یا فیلرها به هدف ترمیم نقص‌ها یا چین و چروک های صورت استفاده می‌شوند. پرکننده ها انواع مختلفی دارند:

۱-۱: ژل ها (تزریق ژل)

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که به صورت ژل تزریق می‌شوند (مثل ژل لب). در زیر انواع ژل‌های تزریقی را می بینید:

  • ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت: به طور طبیعی در بافت استخوانی بدن انسان یافت می شود. در از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها و اطراف چشم ها و همچنین پر کردن گونه کاربرد دارد.
  • ژل اسید هیالورونیک: برای از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها، اطراف چشم، اطراف لب ها و دهان، جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی از این ماده استفاده می شود.
  • ژل پلی آلکیلیمید: در افزایش حجم لب ها، درمان چروک ها و خطوط عمیق و از بین بردن برخی مواردی که در اثر پیری رخ می دهد موثر است.
  • ژل پلی لاکتیک اسید: با عنوان محرک نیز شناخته می شود چراکه که تزریق این اسید منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن توسط خود بدن می شود. پلی لاکتیک اسید ترکیبی غیر سمی است که برای افزایش حجم لب ها و پر کردن خطوطی که در اثر لبخند در اطراف لب ها ایجاد شده اند استفاده می شود.

۱-۲: تزریق چربی به عنوان پر کننده

از تزریق چربی نیز می توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را می توان به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

باید توجه داشتن که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی مطابق با میل ما نباشد. برای داشتن یک پیوند موفق نیاز به چندین بار تکرار و تزریق مجدد باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است با بهترین متخصص پوست ارتباط داشته باشید.

دکتر بینا احمدی نژاد با بروزترین تجهیزات روز دنیا خدمات متنوعی از جوانسازی را به شما ارائه می‌دهد. در صورت نیاز به وقت مشاوره و یا نوبت ویزیت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *